Blaricums historisch fotoarchief

Medio 2016 is de website BeeldBankBlaricum officieel van start gegaan. De website bevat een uitgebreid fotoarchief over de Blaricumse historie en wordt constant aangevuld. Dit initiatief van de Historische Kring Blaricum is mede mogelijk gemaak door Stichting Promotie Blaricum.

De Historische Kring Blaricum wil, samen met de Stichting Promotie Blaricum, iedereen kennis laten maken met historische afbeeldingen van Blaricumse dorpsgezichten, huizen, boerderijen, straatjes, ansichten enz.
Het fotoaanbod is verdeeld in verschillende categorieën, thema's, jaartallen, straatnamen enz. Met behulp van zoek-tools kan gericht worden gezocht.
Bij de meeste foto's is ook de mogelijkheid om via Google Streetview de huidige situatie te bekijken.

Uw foto’s zijn welkom!
Vanzelfsprekend zijn wij ook zeer geïnteresseerd in afbeeldingen die u in uw bezit heeft en waarvan u vindt dat deze een historische waarde hebben voor Blaricum. Gescande beelden met alle relevante informatie kunt u naar ons opsturen via e-mail of u komt lang op de Brinklaan 4A met originele foto’s die wij voor u, op afspraak, kunnen inscannen.
Neem voor het maken van een afspraak contact op via e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bezoekadres Historische Kring Blaricum: Brinklaan 4A, 1261 ER Blaricum
Openingstijden: Zaterdag tussen 14.00 uur en 16.00 uur. Donderdag tussen 20.00 uur en 22.00 uur.

Voordat tot plaatsing wordt overgegaan op BeeldBankBlaricum.nl, worden aangeleverde foto’s beoordeeld op relevantie en kwaliteit.